12 Oct 2010

monyosal den

salam

pernah tak kau orang menyesali perbuatan2 korang? pernah tak kau orang menggunakan perkataan 'kalau dulu' untuk menunjukkan bertapa menyesalnya kau orang semua atas perkara yang dah berlaku?

"kalau dari awal dulu aku dah buat benda ni tentu hasilnya akan lebih baik"
" kalau dulu aku dengar cakap mak bapak aku tentu tak jadi macam ni"
" kalau dulu aku tak buat benda ni mesti aku dah jadi somebody"
" kalau dulu aku buat benda pakai otak instead of pakai perasaan, mesti aku jadi lebih baik sekarang"

dan macam2 lagi ayat yang bleh timbul dari perkataan kalau dulu tu. sebenarnya aku buat entry ni sebagai menunjukkan rasa penyesalan aku terhadap baaaanyaaaaakkk sekali benda yang aku sudah terlanjur melakukan yang menyebabkan efek negatifnya pada diri aku sekaligus menyebabkan rasa frustasi juga untuk mak bapak aku. aduh rasa bersalah giler.tapi kadang2 dah tau dah kalo buat benda ni akan berakibat seperti sekarang, tapi tetap jugak buat.tu yang buat rasa frustrasi jadi berkali2 lipat kerana memikirkan banyak sudah menyusahkan orang yang tersayang. semoga benda2 bodoh yang banyak aku buat yang menyebabkan banyak kali menyusahkan orang tua aku akan berakhir dan selepas ini waktu untuk membahagiakan mereka pulak.semoga itu terkabul ya ALLAH. amin

p/s : aku nasihatkan korang janganla meniru perbuatan buruk aku ni.untuk membuat sesuatu perkara, fikirkan dulu konsekuensi pada masa akan datang dan fikir orang tersayang.jangan menyusahkan mak bapak.itu dulu setakat ini

1 comment:

  1. Ameen..

    *menyesal sebab tak berjimat dari awal lagi. hehe

    ReplyDelete