13 Nov 2011

jom ikut mlm bawah aku.banyak untung wooo.....

assalamualaikum y'all

entri kalini simple. kemarin waktu khutbah jumaat khatib menekankan satu amalan yang nabi galakkan untuk kita buat iaitu amalan mendoakan untuk semua umat islam. doa yang simple je. ALLAHUMAGHFIR LILMUSLIMINA WALMUSLIMAT, WALMUKMININA WALMUKMINAT, AL AHYA IMINHUM WALAMWAT. maksud dia ya ALLAH ampunilah dosa muslimin dan muslimat, mukminin dan mukminat yang hidup mahupun yang telah mati.

dia punya benefitsss banyak. yang pertama, cuba bayangkan kalo beribu2 orang baca doa ni. tak ke kita sekali masuk dalam doa tu? ye la kita kan orang islam. kalau makbul? hambek kau lagi la. dosa kita diampunkan. kau taknak? sebab tak silap aku antara doa yang makbul adalah doa satu muslim ke saudaranya yang lain yang mana dia pun tak tau orangtu doakan dia.kalau tak silap aku laaa.

yang kedua, yang bestnya adalah mendapat pahala yang sangat banyak nak mampos.kalau kau doakan satu orang saje dah dapat pahala. nikan pulak kau doakan semua umat islam. berpa bilion tu? tu yang hidup saja. kalau campur2 dari dulu? kau kira sendiri la berapa banyak. kenyang pahala beb. insyaALLAH.

ok sampai sini dulu.semoga kau2 yang membaca entri ni bukan takat baca je tapi buat skali.sama2la kita ber MLM dalam hal2 pahala. semoga berganda insyaALLAH.

2 comments:

  1. Salam dR

    kadang perkara yang paling mudah itulah yang paling susah nak buat

    apapun, belum terlambat untuk bermula sekarang.
    jom join MLM yang Allah tawarkan. untungnya tak putus

    ReplyDelete
  2. salam bro. antara perkara yang ALLAH sembunyikan pada manusia adalah ALLAH sembunyikan keredhaanNYA. jadi semua manusia tak tahu apa amalan yang menyebabkan ALLAH redha dekat kita. dan sape tau amalan2 simple ni la yang buat ALLAH redha dekat kita. insyaALLAH semoga begitu hendaknya. tq bro.

    ReplyDelete