12 Feb 2010

pergh xbleh tahan ar tengok dia..........

salam
what i found interesting about woman is everytime i see a beautiful one, the next time there wil be even more beautiful than the last one.and the same goes next time.interesting.memang btol la macam lirik inteam 'wanita hiasan dunia, seindah hiasan adalah wanita solehah'.wanita juga boleh menjadi nightmare bagi lelaki jikalau lelaki senang terperdaya dan terlalu leka dengan keindahan wanita itu.jika digoda oleh wanita dan terperdaya, maka disitulah yang dinamakan nightmare kepada lelaki.rentan mendapat murka ALLAH.macam2 boleh jadi.
maka disini saya menasihati diri saya dan lelaki2 supaya bijak dalam menikmati hiasan dunia.jangan sampai hiasan dunia itu menerjerumuskan anda ke lembah kebinasaan.mawar yang cantik jangan disangka tiada berduri.memang aku admit kekadang xleh nak kawal mata ni.kadang2 bila nampak perempuan seksi dan cantik sampai xberkedip dan telan air liur. aku akui tu kekhilafan dan kebodohan aku sendiri.iman yang lemah punca itu semua.lebih2 lagi zaman sekarang. depan belakang, kiri kanan, dimana2 perempuan berpakaian tidak proper.tapi mudah2an aku dan kau semua dilindungi oleh ALLAH dari fitnah akhir zaman ini.mudah2an seiring waktu berjalan, semakin lama kita berhijrah kearah yang lebih baik dan semakin bertambah kekuatan iman.sedikit demi sedikit.perlahan tapi pasti.AMIN

3 comments:

  1. kalau kau datang sini lagi la. dress up pakai skirt je manjang, padahal suhu -3 darjah. tak tahan. haha.

    ReplyDelete
  2. sbg wanita, semoga saya dan muslimah2 yg lain dilindungi daripada maksiat dan perkara yang boleh m'mudaratkan diri sendiri di dunia dan akhirat...amin..

    ReplyDelete
  3. faiz - ok nanti aku datang.tapi bukan nak tgk benda tu tapi nak jalan2.haha

    tulip - amin

    ReplyDelete