8 Jan 2009

Think twice.........

Wassalam. Sebenarnya benda ni dah lama aku tulis dah. Cuma takutje nak publish benda ni sebab takut kontroversi. Tapi bila pikir skali lagi, benda betul, nak takut ape. Publish je la. I’ve been watching cd’s about debate between islam and other religion since my first year here. And one of them is dr. Zakir Naik, ‘the concept of god in major religion’. Sebagai orang islam, bagi aku dah xde keraguan lagi tentang kewujudan dan keesaan ALLAH. To us muslims, we strongly believe that there is only one god that we worship that is ALLAH, the lord of all creations.

Lepas tu plak not long time ago kita pernah dikejutkan dengan berita yang ada orang islam dimurtadkan digereja2 kristian khususnya diperak (sorila sebab dah lama tulis benda ni, aku pun lupa berita yang tepatnya). Kita juga masih belum lupa dengan kisah Lina Joy, dan sebelum dari itu masihkah anda ingat dengan kes Aishah Bukhari?

Most of them convert to Christian. Even maid yang datang umah aku tiap2 hari ahad pun dengar ceritanya dia pun murtad gak ( yang pastinya maid aku skang ni kristien, dan aku rasa dia ni pernah islam)

So disini aku nak tulis apa yang dr. Zakir Naik cakap mengenai trinity yang menjadi asas kepada agama kristian. ( note that aku tujukan blog ni kepada umat islam supaya keyakinan dan iman kita tentang ALLAH yang esa akan makin kuat. Walaupun aku banyak dosa, (may ALLAH forgive me) tetapi jauh dilubuk hati aku, tidak ada lagi keraguan pada aku tentang konsep tuhan yang esa, and I’m taking this seriously, and I hope u all muslim do.

Dr Zakir start dengan surah AN- Nisa ayat 171 yang sebagian ayatnya adalah seperti ini, ‘maka berimanlah kamu kepada ALLAH dan rasul2nya dan janganlah kamu menyatakan tuhan itu tiga, berhentilah kamu dari ucapan itu’. Lepastu dr Zakir sambung lagi dan menyatakan bahwa dalam bible xde satupun ayat yang menegaskan bahwa father, son, dan holy spirit (trinity) itu adalah satu kecuali pada John 5:7 yang lebih kurang begini maksudnya ‘ sebab ada tiga yang memberi kesaksian dalam surga, bapa, firman dan holy ghost dan ketiga2nya adalah satu’.

Lepastu dr Zakir sambung lagi yang bila disemak balik dalam bible RSV( revised standard version), iaitu bible yang paling akurat, ayat John 5:7 ini telah di keluarkan dan dikira sebagai pemalsuan dan penambahan in other word ayat tux de sebenarnya. Dengan ini lagilah bertambah nyata bahwa dalam bible sebenarnya xde pun sebut father, son dan holy spirit tu satu. Note that the RSV is the most accurate bible( according to Christians) which has been revised by 32 highest scholar of Christian and backed by 50 different church.

So dari penjelasan yang aku dapat dari dr Zakir Naik diatas, telah menunjukkan islam ini adalah agama yang benar. So to muslim out there who had been thinking about converting to Christian, and worship jesus, think again because Dr Zakir further his review about bible, in John 14:28 ‘my father is greater than I’. John 5:30 ‘ I can my own self do nothing as I heard I judge and my judgement is just because I speak not my will but the will of that other who sent me’.

Dari bible sendiri jesus(Isa) dah cakap yang dia bukan tuhan, so buat ape nak sembah dia lagi? We as a muslim do not worship jesus but we believe and have faith that Jesus(Isa), as well as Muhammad, are the messenger of god.

Aku tau ape yang aku tulis kat atas ni xlengkap dan agak kucar kacir, sebab aku bukanlah seorang yang professional dalam penulisan. Aku Cuma perpanjangkan apa yang aku dapat dari penerangan yang diberi dr Zakir Naik. Like I wrote earlier, THIS IS FOR MUSLIMS ONLY, for Christian out there, I apologize for the inconvenient, continue with what you believe, because the purpose of of this writing is to make muslim faith stronger and whoever wanted to convert may think twice.thats all time kaseh.

4 comments:

  1. hehe... good try... sebagai post yg ditujukan kepada orang Islam, mmg satu post yg sangat meyakinkan. tp bg orang2 kristian, mesti berbahang2 membetulkan apa yg ko cakap nieyh... dah namanya hati2 yg belum disirami hidayahNYA... it's a very good try though. great review ;)

    ReplyDelete
  2. trima kaseh. mudah2an kita sentiasa menjadi hamba yang bersyukur sebab dapat nikmat iman dan islam yang paling besar xbleh dicompare dengan mana2 nikmat pun dalam dunia ni.amin

    ReplyDelete
  3. ye.. stuju...
    a good review.

    selingan sket...
    dkt rumah sakit dadi banyak org islam yg kate dia anak ALLAH, atau pernah jumpe ALLAH...
    bnyk gak yg sesat...
    kata dia nabi setelah Muhammad...
    yang kate pernah slm ngan ALLAH..
    mcm2 lg la...
    sdih...
    kenapa ramai umat kita jd begitu?

    ReplyDelete
  4. aku pun xtaula mungkin asas agama xcukup kot menyebabkan pegangan pada agama xkukuh sampai senangje dipengaruhi orang. i dont know. yang paling penting kita yang diberi hidayah ni supaya selalu bersyukur dan ditetapkan iman sampai mati sebab ada je org yang pagi beriman petang kafir dan sebaliknya.

    ReplyDelete