2 Aug 2009

hoi gemok! lawak lah kau ni!

salam

entri kali ni mengenai golongan2 seperti aku. tapi sebelum tu aku tau skarang ni kat msia tengah kurang stabil sket tapi malas aku nak tulis pasal benda2 tu. buat sakit kepala je pikirkan keadaan msia skarang. semua xnak mengalah. yang pro kerajaan tetap ngn pendirian dioang begitu juga yang pembangkang. aku sampai dah naik muak dah dengan pergolakan.aku benci ketegangan dan sewaktu2 dengannya. aku dambakan keamanan dan saling menghormati antara satu sama lain. sebabtu kalau main bola petang2 aku xsuka main ganas sebab aku rasa dengan main ganas maka itu boleh menimbulkan ketegangan dan dari ketegangan macam2 benda bleh jadi. kalau nak bertindak ganas, bertindak ganaslah ditempat yang betul, dengan musuh anda sebagai contoh. tu prinsip aku. aku bencikan keganasan tetapi bila sewaktu2 memerlukan aku untuk bertindak ganas maka akan aku lakukan. tapi cuma dengan musuh aku sahaja ( musuh disini adalah orang jahat yang mencari gara2 dan juga orang jahat yang mau mencari masalah dengan muslim).

alamak ni dah salah entri ni. tadi aku nak tulis benda lain skali muqadimah jadi benda lain plak. ok kembali pada topik asal. xlama dulu aku pernah tgk satu cerita di hbo ni pasal org gemok. dalam cerita tu dia mengetengahkan apa2 permasalahan orang gemok. seperti kurang keyakinan dirila, cepat tersinggung dengan pendapat orang la dan sebagainya. disini aku mau memberi pendapat aku kepada dua golongan. satu kepada golongan orang gemok dan satu lagi kepada golongan yang mencemuh orang gemok.

ok kepada golongan orang gemok yang cepat sensitif sebab awak pikir orang gelak kat kegemukkan awak ataupun awak sensitif bila ditegor pasal berat badan awak. wake up! aku pun gemok gak. dan sudah pasti orang yang gemok itu menjadi gemok kerana intake yang berlebihan dari orang biasa. dengan erti kata lain gemok itu terjadi kerana seseorang tu kuat makan atau banyak makan. so awak jadik gemok tu sebab sape? sebab diri awak sendiri! sape suruh banyak makan? terimalah akibat dari banyak makan tu! kalo xmo gemok kontrol la makan tu supaya jadik kurus dan nanti orang xcakap pasal awak lagi.bersenamke atau apeke. ini tidak, keja nak sensitif je bila org tego pasal berat badan awak tapi yang awak pegi kuat makan tu buat ape? padan kan dengan muka awak sendirila! bongok jugakla kalo mengikut pandangan aku.haha

ok kepada golongan yang suka memperlekehkan atau make fun dengan orang gemok. orang tu nak gemok ke atau nak kurus ke lantak dia la asal dia xmenyusahkan ko. yang ko nak susah ati dengan diorang apsal? diri sendiri dah perfect sangat ke? mungkin ko mempunyai figure yang perfect tapi ade satu benda yang buruk dari korang golongan ni. hati korang agak bermasalah sket. korang tidak mempunyai hati yang baik.orang kalo hati baik xde nak make fun atau menyakitkan hati orang lain. maksudnya disini korang pun sama jelek atau buruk nya dengan orang lain.so xyahla nak bajet bagus.ada paham?

ok sebagai kesimpulan aku nak cakap kat sini ade ape dengan kegemukkan?aku pun dalam kategori gemok gak tapi xde pun aku nak sensitif2 sebab berat badan aku berlebih. ape yang org kurus buat semua aku boleh buat ( kecuali pakai pakaian saiz kecik2la itu xbleh.haha). gemok ni bukan penghalang bagi aku.petang2 bleh main bola macam2 skill aku bleh buat.even ade skil2 yang aku bleh buat tapi member2 aku yang kurus pun xleh buat.haha.tapi banyak gak yang aku kantoi waktu main petang2 tu. yang penting bagi aku adalah gaya hidup sehat. aku bersukan, aku xmerokok, xisap dadah, tidak mengamalkan pergaulan bebas. jadi xbanyak benda yang aku perlu khawatirkan daripada kegemukkan aku ni. begitu juga dengan kau2 orang gemok2 diluar sana.janganla buat kegemukkan sebagai alasan. kau gemok sebab kau jugak. jadi kalo xnak gemok kurangkan makan dan banyakkan senaman. titik. senang cerita.

ada ape2 yang mau dikongsi?.....................

2 comments:

  1. betul3x. ada juga yang gemuk sebab penyakit. tak elok betul gelakkan diaorang. kau mana gemuk oi piz. haha. tough je aku tgk. haha. cepat balik Malaysia la.

    ReplyDelete
  2. hahaha aku tahan napas tu xmo nampak boroi.haha nanti raya kita celebrate pepuas.

    ReplyDelete