2 Jun 2010

belajar tinggi2 tapi otak taruk kat bontot (masih entri palestin)

salam

aku amat pelik dengan pemerintah negara2 arab dan negara2 islam yang lain kenapa mereka sangat takut untuk memberikan bantuan terhadap musllim2 di palestin menentang zionist? aku rasa mereka bukan orang2 bodoh. setidaknya pendidikan mereka pasti sampai tahap master. tetapi kenapa dengan pendidikan yang tinggi dan intelektual yang ada pada mereka tidak membuatkan mereka untuk berfikir benda2 yang sangat simple? adakah mereka terlalu memandang tinggi terhadap ketenteraan israel sehingga mereka sudah menyerah kalah sebelum sempat mencuba walau sekali? apa guna bajet berbilion2 yang mereka peruntukkan untuk ketenteraan mereka jika begini jadinya?

tidakkah mereka melihat bagaimana hanya dengan senjata2 terbatas seperti roket pelancar yang dimiliki hamas sudah cukup untuk menggentarkan israel sehingga setiap hari israel seperti dibayangi mimpi ngeri dan selalu mereka memikirkan cara2 dan taktik2 kotor bagaimana mereka boleh melenyapkan hamas dari palestin? lihat sahaja penyerangan terhadap mavi marvara baru2 ini. bukankah tujuan mereka menyerang itu supaya bantuan tidak boleh masuk ke gaza? apa tujuannya? sudah tentu untuk menyekat hamas. bukankah itu menjadi bukti ketakutan mereka pada hamas sehingga bermacam2 taktik keji mereka gunakan untuk melenyapkan hamas.padahal kelengkapan hamas itu terlalu jauh tertinggal jika mau dibandingkan dengan ketenteraan yang dimiliki israel.mereka cuma berbekalkan keyakinan yan kuat kepada ALLAH sahaja. dan itulah sebenarnya senjata mereka yang paling kuat.ALLAH bersama mereka.kerana itu mereka masih tetap bertahan dan melawan.kalau hidup pun mereka menang, kalau mati pun mereka menang.

cuba bayangkan kalau setiap negara islam yang ada didunia ni bersatu hantar tentera kesana. sudah pasti kekuatan kita akan meningkat berkali2 ganda sehingga aku yakin israel pasti musnah. jangan lupa, walau secanggih mana pun senjata yang dimiliki israel, mereka tetap manusia biasa, tidak akan pernah sempurna.pasti ada cacat cela.mereka berjuang atas nama manusia dan kezaliman.kita berjuang atas nama tuhan. sudah tentulah ALLAH akan memberi bantuan.

aku tidak faham kenapa mereka2 pemimpin2 negara2 islam tidak boleh berfikir seperti yang aku tulis diatas. KENAPA? kenapa aku dan teman2 aku yang rata2 masih mahasiswa biasa yang pointer xcecah tiga boleh berfikir macamni dan mereka tidak? BODOH BANGANG DUNGU mereka semua itu. wang, harta dan kekuasaan sudah meracuni fikiran mereka. benarklah seperti yang nabi pernah bersabda bahwa di akhir zaman akan ada satu penyakit pada umat islam. cintakan dunia dan takutkan mati. sudah menjadi realiti.termasuklah juga pemimpin negara aku jugak. mungkin sistem pendidikan yang mereka ikuti telah membat kan mereka jadi begitu. ape guna phD, ape guna master, ape guna degree kalau benda simple pun tak boleh terfikir untuk diorang? xke bodoh namanya tu? kalau macamtu marilah kita sama2 doakan supaya mereka2 itu digantikan dengan pemimpin yang lebih pintar dan lebih berani untuk menegakkan agama ALLAH.amin.

p/s - Semoga petugas2 kemanusiaan yang dalam misi kemanusiaan ke palestin diselamatkan oleh ALLAH dan semoga HAMAS tetap menjadi mimpi buruk bagi israel sepanjang masa dan ALLAH memberikan kekuatan pada HAMAS dan mereka2 yang berjuang untuk menegakkan kalimah ALLAH dimuka bumi ini semoga ALLAH membuka mata dan hati bagi pemimpin2 islam yang belum berani untuk membantu saudara2 islam yang tertindas. dan jika mereka masih tetap begitu, semoga ALLAH menggantikan pemimpin2 yang tidak berguna ini dengan pemimpin yang lbih baik untuk memimpin umat islam.AMIN ya rabbal alamin.

2 comments:

  1. Nanti aku tulis pasal kenapa king-king dan pemerintah negara 'islam' middle east ni kekal berdiam diri walau 'saudara' palestin ditindas hari-hari.

    ReplyDelete