10 Jun 2010

kan bagus kalu negara aku pakai sistem islam dalam pentadbiran

salam

bila umur aku sudah makin meningkat sekarang barulah aku sedikit2 nampak bahwa indah, bahagia dan makmurnya jika kita hidup dalam sistem islam. barulah aku sedikit2 nampak kenapa islam suruh ni dan kenapa islam melarang itu. dan semuanya sudah jelas sekarang. semuanya ALLAH telah atur untuk manusia ikut dan kalau manusia ikut maka benefitnya punyalah banyak tak terkata. kan best kalau negara aku jalankan sistem2 islam dalam setiap aspek kehidupan. xdela banyak masalah yang timbul macam sekarang. yang xleh belah bila dah bertimbun2 masalah pun pemimpin kita masih gak xsedar2.tetap gak nak ikut sistem dari barat.ikut islam sket2 je. ni semua mungkin berpunca dari sistem pendidikan kita gak kot.kiblat kita kat arah barat kot.sebab tu rata2 pemimpin kita pun xterbukak minda dan fikiran untuk jalankan pemerintahan ikut sistem islam. kepala hotak kau berjambul lah kalau kau ingat sistem islam tu kolot. kepala hotak kau tu yang kolot. aku yang baru tau sket2 je pasal islam pun dah nampak bahwa islam itu sangat indah dan menguntungkan semua pihak.


aku bengang la dengan sesetengah pemimpin yang pada ic tulis islam, tapi bila sesetengah orang yang lain yang ingin mengetengahkan sistem islam untuk diaplikasikan dinegara kita, maka pemimpin2 bangsat ni dengan cara keji mereka selalu saja menyekat usaha2 murni itu.kalo camnila ape beza kau dengan zionist tu sial? at least zionist tu pun ganas terhadap bangsa lain tapi dengan bangsa sendiri dia jaga. ini kau dengan bangsa lain bukan main kau baik lagi tapi bila orang seagama kau terapkan islam kau yang lebih2 menolak. betul2 yaushu la kau ni.


aku harap golongan2 pemimpin seperti ini supaya mereka cepat turun dan semoga ALLAH gantikan mereka dengan golongan yang ingin menegakkan syariah islam. orang tak nampak je islam tu indah.aku pun belum merasakan sebab kat negara aku pick and choose pasal islam dan belum buat sepenuhnya sistem islam.tapi jauh dilubuk hati aku, aku sangat yakin dengan keindahan islam jika diterapkan dalam setiap aspek kehidupan.jahat2 aku pun aku tetap berharap seperti itu.alasan dia sangat mudah.sedangkan sistem yang diciptakan manusia sahaja kau sudah nampak benefit dia, inikan pula sistem yang ALLAH cipta.sudah tentulah jauh lebih baik. okla itu saja untuk kali ni.sekian wassalam.

4 comments:

  1. yaushu. lama tak jumpa perkataan tu. memang tepat penggunaannya. haha. ;)

    ReplyDelete
  2. tu ar kalo bleh aku nak taruk yang lagi kaw2 punya tapi xbleh sebab banyak yang membaca.so yaushu tu paling apropriate la tu.haha

    ReplyDelete
  3. negara kita merdeka pun sebab buat perjanjian dgn freemason.
    susahla nk tukar sistem.
    kalau nk sistem islam,
    perlmbagaan mansuh kepada Quran dan Sunnah.
    tp mana lepas, sbb Freemason dh takluk kerajaan

    ReplyDelete
  4. mane2 pun xbleh nak lari dari freemason. they are everywhere. even kat bola world cup pun ada related dengan lambang dia.semoga kita tak terperdaya dengan tipu helah mereka

    ReplyDelete