13 Jan 2011

ape nak jadi ni?????

salam kepada anda,

ape sudah jadi zaman sekarang ni? macam2 hal yang tak best berlaku didepan mata.kalau tak depan mata pun depan kaca telibisen. masalah ekonomi, masalah dengan perilaku manusia, masalah sosial, sampai masalah alam sekitar.

barang2 makin mahal, ini naik itu naik. matawang jadi menurun. dulu duit segini bleh beli segini, sekarang mungkin cuma boleh beli separuh je.orang miskin makin berlambak2. orang kaya makin macam pukimak. ape nak jadi ni?

bencana alam sudah bertambah teruk. dimana2 kita dengar ada bencana alam. even tempat aku belajar ni pun sempat kena gempa bumi. banjirla, taufanla, landslidela, earthquakela, volcanola, hampir kat seluruh benua kat bumi ni terkena penangan bencana alam sekarang.ape nak jadi sekarang ni?

kalo dari segi sosio politik plak(aku pun tak tau ape maksud sosiopolitik, aku main petik je), tengok sekarang, makin teruk. corruption dimana2, penindasan tiada henti,ketidakstabilan politik menjadi2, ketegangan berlaku disana sini.ape nak jadi ni?

paling tak bleh belah sekarang ni adalah masalah perilaku. benda2 yang suatu dahulu dianggap bercanggah dengan moral manusia sekarang sudah diterima dimana2. seks bebas, pergaulan bebas,berpakaian yang tidak proper, gay, lesbian, gangsterism, dan macam2 lagi sudah seperti diterima dimana2. golongan2 sebegini kadang2 boleh pulak dengan berani dan lantang memperjuangkan cara hidup yang tidak normal mereka (refer to kempen i'm gay and i'm ok) itu.babi sungguh mereka2 itu. pundek hanjing betul.

dari masalah2 yang timbul di dunia kita sekarang aku cuma ingin tanya satu soalan je. APE NAK JADI DENGAN DUNIA SEKARANG NI????????

2 comments: