12 Jun 2009

pergh takut.......

salam

kemarin aku mimpi sesuatu yg menakutkan. dalam mimpi aku ni ade sorang member aku bapak dia baru meninggal. lepas bapak dia meninggal tu dia mimpi jumpa bapak dia. bapak dia cakap supaya bersiap sedia sebab kiamat is around the corner. dalam mimpi tu aku sangat takut dan kelam kabut sebab blom sedia lagi nak menghadapi alam barzakh dan menjawab soal kubur. serius takut. terasa cam btol je mimpi tu.

pastu aku bangunla. berpeluh dan tergamam sekejap. gler cam real je mimpi aku tu. pastu aku pun tenangkan diri. mungkin mimpi biasa je tu. pastu bsoknya aku kembali terfikirkan mimpi tu. bila difikir2 ade betul gak mimpi aku tu. kiamat memang dah dekat. mungkin xsedekat seperti dalam mimpi aku tapi kiamat memang dah dekat.

pastu aku memikir lebih dalam lagi. cuba kalo hari esok aku sudah berada dialam barzakh? camne la nanti nasib aku?aduh takut ar. SAKIT tu siksa kubur.korang xkan xpernakh tgk video2 cam siksaan2 atau penganiayaan yang dilakukan manusia kot? cam video potong kepala ke, atau potong tanganke , pokoknya yg ada siksa2la. tu pun dah kira ngeri tahap dewa dah bagi aku. kalo kat kubur ntah brape kali ganda ntah. pastu kita xmati plak tu. aduh takutla aku memang blom ready lagila. aku akui dalam setaun dua ni adela sket perubahan positif dalam kesedaran aku terhadap agama. tapi blom cukup. banyak je benda2 xbtol yg still aku buat. cakap pun banyak mencarut2 lagi. aduh camne ek? aku sebenarnya memang plan nak berubah( baca di post my future planning utk tgk main plan aku) . tapi step by step. slow2. setakat ni progress ok kot berjalan kot. cuma aku takut sebelum tercapai plan aku tu nyawa aku dah diambik dulu. YA ALLAH SEMOGA ENGKAU PANJANGKAN UMURKU SUPAYA AKU BETUL BOLEH MEMPERSIAPKAN DIRI UNTUK BERTEMU DENGANMU. AMIN.

tapi tu la kita ni kekadang time insaf tu ok je ingat je kat ALLAH, ingatje dengan agama, ringan je nak ibadah. tapi bila malas datang, semua jadi sambil lewa, asal buat je. tapi xpe aku percaya ALLAH itu MAHA ADIL dan DIA selalu ada dan medengarkan hamba2nya. dan aku sangat yakin bahwa niat yag baik dan doa itu akan selalu dipermudahkan dan dikabulkan oleh ALLAH. mudah2an aku dapat kembali kepada ALLAH dalam keadaan yang sejahtera dan mendapat tempat yang baik disisiNYA. AMIN.

p/s- and this prayer goes to all of u. AMIN. sama2la kita insafkan diri kita yerk.........

3 comments: