12 Jul 2009

aku mencuba saja......

disini,
di malam yang sepi ini,
di ruangan wad saraf ini,
yang sudah 5 hari kulalui,
banyak yang aku bisa pelajari,

disini,
aku melihat besarnya nikmat,
tatkala kita diberi sihat,
sedangkan aku juga melihat,
mereka yang sehari2 diberi obat,
tubuh kaku seperti diikat,
apapun tak bisa dibuat,
kembali terfikir dan teringat,
waktu dulu pernah aku sihat,

disini,
aku melihat kasih sayang bersemi,
kasih ibu dan anak tiada terganti,
kasih isteri pada suami,
kasih saudara pada saudari,
sungguh suci sungguh murni,
kasih yang tiada terperi,

disini,
disini juga aku sayangkan,
banyaknya aturan- aturan,
sedikit untung banyak dirugikan,
yang kurang mampu rasa terbeban,
terhadnya kelengkapan,
jauh dari nyaman,
inikah hasil dari pemerintahan yang kita banggakan?

wahai pesakit maafkan aku,
kerna tidak banyak yang aku mampu,
bukan niatku untuk begitu,
membiarkanmu terus kaku dan layu,
tapi kerna masih sedikit ilmuku,
kerna duniaku ini masih baru,
kuberharap dalam hatiku,
semoga deritamu dapat berlalu,
dengan doa dan izin restu,
dari Tuhan Yang Maha Satu...........

2 comments:

  1. Kau tabah boleh jadi doktor. Aku tak sanggup. Moga kau jadi yang terbaik!

    ReplyDelete
  2. kalo nak ikut ko pun lagi le ada karisma lagi.memang konfirm2 bleh punya. cuma mungkin takdir dah tetapkan ko kena blaja kat uk sana untuk benda lain.dapat blaja tempat sedap seh.haha

    ReplyDelete