1 Jul 2009

hoi kao ingat lagi x? meh sini aku ingatkan.....

salam.

dah lame dah sejak peristiwa israel menyerang gaza aritu. bulan 12 taun lepas xsilap. skang ni pun aku yakin serangan tetap dilancarkan oleh israel laknat tu. cuma media dan surat khabar dah x gencar2 cam time bulan 12 aritu. xpe media xlaporkan pun xpe ALLAH tetap akan tolong lindungi Pelestin tu insyaALLAH.

aku ingat lagi sejak dari peristiwa serangan bulan 12 tu la aku stat boikot produk2 yahudi yang major seperti McD, KFC, dunkin doughnut, burger king, coke dan sebagainya. syukurla sampai skang boikot tetap jalan.

camne ngn korang? masih boikot? harapan aku supaya kita tetap sama2 boikotla ek. at least major product cam yang aku sebut kat atas tu.

camne dgn doa? masih mendoakan sedara2 muslim kita kat palestin tu? harap2 masih trusla kita sama2 doakan mereka.

bukan ape saja je aku mengingatkan pada diri aku dan semua umat muslim yang masalah mereka tu masalah kita gak. at least dgn doa dan boikot ni sekurang2nya adalah sikit yang kita bantu. jangan kita dah le xdoakan, xambil kisah, pastu tolong plak bunuh saudara2 kita kat palestin tu dengan sumbang kat yahudi sial tu. ape cite?

at least kita ni jadi la cam burung seperti pada zaman nabi ibrahim sewaktu nabi ibrahim dibakar. sewaktu burung tu cuba tolong nabi ibrahim dengan mencurahkan air dari paruh mereka yang kecil kedalam api yang sangat marak menjulang, burung ditanya mengapa burung tetap membantu nabi sedangkan burung tau yang dia xkan berhasil pun memadamkan api tu. burung ni menjawab yang walaupun dia tahu usaha dia tu xkan berhasil tetapi setidaknya nanti bila diakhirat apabila ditanya apa yang dia telah perbuat untuk bantu nabi ibrahim, ada jawapan yang boleh diberi.

so ape lagi? burung pun bleh pikir camtu. kita manusia xkanlah xde hati nurani kot. so mulailah kita stat boikot dan mendoakan balik saudara2 kita dipalestin tu. janganlah pikir diri sendiri saja tapi sesekali pikirlah pasal umat islam.

3 comments:

  1. bagus betul kau. aku cuba ikut.

    ReplyDelete
  2. ya..ya..boikot tetap boikot!
    kalau rase teringin/terliur sgt nak beli produk2 yang 'cambest' tu,
    cubala bayangkan setiap teguk coke yang kita minum, atau setiap gigitan filet-o-fish yang kite makan tu sebagai satu peluru yang menembus kepala dan tubuh saudara-saudara seAgama kita yang tidak berdosa di sana..sanggup ke??

    diorang berjihad dgn bom dan meriam,air mata dan darah..kita nak berjihad dgn menahan nafsu membeli produk mereka...pun susah?

    Allahuakbar!

    ReplyDelete
  3. bole aish, yg penting ade kesedaran dgn xnak je.rokok yang paling kena stop.yg lain tu step by step

    to manah- btol2 boikot tetap boikot! selamat bertugas di interna sebagai koas kerjasama la ek.haha semangat manah.

    ReplyDelete