25 Sept 2009

Fascinating Melaka


salam. sempena hari raya ni aku sebagai rakyat melaka ingin sedikit berkongsi kemakmuran dan keindahan serta kemajuan negeri melaka dengan korang semua. enjoy.......



melaka bandaraya warisan dunia.btol2 ni bukan memain



selamat datang ke melaka



clasical view of developed melaka


antara identiti melaka


ni satu lagi. satu dunia datang sebab nak tgk benda ni.



masjid kebanggaan rakyat melaka. aku smayang jumaat kat sini.



agama lain tetap dihormati. resepi kemakmuran melaka.



menara taming sari. bleh tengok view melaka dari atas. tapi biasa yang naik orang luar. kalo tanya orang melaka berapa kerat je yang dah naik.



menara yang boleh naik turun. menara kl bleh buat camni? mane dapat.....



dataran pahlawan. tu yang huruf M tu takyah datang pun xpe boikot le.



malam di dataran pahlawan. happening beb.



melaka mega mall. aku pun tak penah masuk lagi tapi sebab lawa aku amik je gamba.



mahkota medical centre. sebab rakyat melaka ramai makin kaya maka hospital swasta makin banyak didirikan.



mahkota century hotel. bukak pose kat sini best beb. depan mahkota parade je



melaka river cruise.belom siap pun nampak lawa gak.pergh. xyah g venice, melaka pun dah mantap.


waktu senja dinegeri maju. tu yang belakang tu eye on malaysia tapi xsempat pegi sebab nak maghrib.


Bangunan majlis bandaraya melaka. tempat lepak. ade skrin bleh tgk epl ramai2.



maksud gamba ini adalah untuk menunjukkan kebersihan jalan2 dimelaka.dimana2 memang beginilah panorama jalan2 dimelaka.susah nak tgk sampah kat melaka. orang melaka memang jaga kebersihan.


tarikan pelancong untuk non muslim. kalau kau masuk kau same la dgn non muslim.



beca.biasanya bro2 beca speaking english saja.haha



tempat parking berteknologi tinggi. negeri majula katakan.........



sebahagian rakyat melaka yang cool.....



friendly citizen of melaka. aku tak kenal pun apek ni tapi biasala sebab rakyat melaka sporting maka dia pun menghadiahkan senyuman kat aku.


mat saleh pun terpegun tgk melaka. " i thought i was in europe" kata dia.


satu lagi pic rakyat melaka yang cool di salah satu mercu tanda melaka.


p/s : sampai di sini dulu. ni baru sikit je ni.baru satu dua tempat je.banyak lagi yang aku tak pegi. next time punya cuti aku amik.bukan ape sebagai rakyat melaka aku rasa aku patut berkongsi kemakmuran dan keindahan melaka dengan kau orang semua.datanglah melaka. anda akan terpegun dengan negerinya. ok silakan tengok lagi skali kalo tak puas.........

9 comments:

  1. huhu.ok2.sy org melaka juga :)

    ReplyDelete
  2. saper yg dok terlompat2 tu...
    aku org utara..utara pun maju gak...
    tapi tu la,harus bandingkan dgn tempat ko blajar skrg..ko kn tunjuk kt diorg punya pemimpin,gubernor ke..supaya jadikan contoh..

    ReplyDelete
  3. arabella - bgus2.bersyukur jadi org melaka yang best.btol x?

    doctor BE - haha aku xde pun nak menafikan kemajuan tempat lain.cuma aku menyerlahkan tempat aku saja. tu la harap2 adela gubenor yang baca ni.jangan asal bikin saja.kalo mau maju kena spread ke semua tempat.macam melaka.semua daerah ade destinasi pelancongan yang best.

    ReplyDelete
  4. seronok tgk gambar2 ni.. =) well done =)

    ReplyDelete
  5. adik sedare aka org kg MELAKA4 October 2009 at 12:04

    Bukan men berlagak lg ko eh pis.. haha..
    jaga diri weh, rakyat melaka yg cool tuh dah selamat tiba di uk.. :)

    ReplyDelete
  6. saya selamat sampai di Coventry. =)

    ReplyDelete
  7. eleyna shikin - mekasih singgah di blog ni.

    dila - haha orang yang aku harap repy xde ar

    faiz - syukur ko dah selamat sampai. selamat menempuhi hidup baru wei. agama mau jaga baru bleh survive.

    ReplyDelete
  8. salam...
    biasenye kalo cite pasal melaka org akan tebayang a famosa, muzium samudera (kapal besar tgh2 darat tu), taman buaya dll...but here u open our eyes to the other side of melaka. nice~

    ReplyDelete
  9. melaka pernah kena jajah dulu..dengan portugis..hope ko x sokong portugal la dlm world cup pis....pis,biler melaka nak tukar kerajaan pakatan rakyat ni?

    ReplyDelete