11 Apr 2010

aku bengang dengan kao orang

salam

bila tgk foto2 member2 dan sedara yang belaja abroad rasa seperti mau ikut saja kauorang ke tempat tu.yang dekat uk berjalan2 ke eropah dan sekitarnya xyah nak describela macam mane dia punya best.bikin panas telinga je kalo dengar. yang dekat ausie g sydneyla, brisbanela, perth la macam2 la. yang dekat jepun pun tak kalah hebat. amik gamba dekat bunga sakura, jalan2 kat tokyo, dan macam2 jugak.yang dekat mesir amik gamba piramid sebagai background korang.pastu dengan makanannya.tu pun bikin panas gak.yang blaja kat india pun xmo kalah. g banjaran himalayala, taj mahal la, main snow la.siot betol la.bengang seh.

aku bukan saja cemburu dengan kengkawan yang blaja kat luar negeri saja, tetapi jugak dengan kawan2 yang blaja dekat dalam negeri jugak.xkirala ceruk mana ko blaja.korang pun sama buat aku bengang dengan gamba2 cuti2 malaysia korang.naik kreta pastu tour satu malaysia.g tour gentingla, cheratingla, langkawila, kelantanla, moribla, jb la, melakala, jalan2 sekitar kl la.lu orang bikin gua panas la.

AKU? JALAN2? nama je stadi kat negeri orang tapi tempat aku ni alahmak aih ape pun xde bai.kalo tempat lain ade la cam bandung , jogja dan sebagainya.tapi slalu bila aku ada time nak pegi duit plak xde.dan bila ade duit nak pegi time plak xde.hasilnya ni le 5 taun dok tercongok kat makassar ni.xberkembang kepala hotak aku.tu belum aku singgung lagi dengan life yang ntah ape2 yang aku buat kat sini.belum lagi masuk dugaan2 yang datang disini. dugaan kat fakulti, dengan local authorities, dugaan kat hospital dan sebagainya.tapi yang tu suma tolak tepi.hidup tanpa dugaan xde maknala jawabnya.dugaan memberi warna dan menambah kekuatan kalau kita dapat atasinya.

ok itu saja entri bengang aku kali ni.aku mintak maaf jika ada local citizens of makassar terbaca.aku bukan bermaksud nak mengutuk atau bermaksud buruk.the problem lies in me.semua daripada aku.aku yang bermasalah sebenarnya.okla terima kasih semua.peace.

6 comments:

  1. at least sampai jugak ke Oversea, luar Malaysia..

    kalO skrg x dpt pegi, sOk2 dah keja
    bOleh la pegi eh =)

    ReplyDelete
  2. hahaha. enjoy selagi boleh pis! esok lusa dah kerja, ada tanggungjawab dah terikat.

    ReplyDelete
  3. betul 2..relax lain..mungkin lain kali ada rezeki...=D

    ReplyDelete
  4. Pembetulan. aku mmg dok brisbane, of kos la aku jln2 kat brisbane. sydney x pernah jejak kaki lg. Lastly, ingat pis, rezki tu Allah yg bg. Kelapangan masa/harta tu pun semua Allah bg, x de rezki ko skang, mana tau nxt tme lg jauh ko jln. Lagi pun tanah suci ko sorg je dah jejak, kami ni x berkesempatan lg. So, rileks2 suda~
    Dah kaya jd dr esok, ko lenjan le jln puas2.. =)

    ReplyDelete
  5. E - kalo luar negeri cam ni xpegi pun xpe.pegi sebab nak menuntut ilmu je.kat sini ibarat hujan emas dinegeri sendiri hujan batu dinegeri orang.haha
    faiz - tu la aish ko kasik master dlu tempat2 best kat europe pastu nanti jadik tour guide aku.
    tulip - mudah2an.amin
    dila - skali kena tazkirah la plak.insap aku jadiknye dila.haha.tapi walau apepun aku tetap jeles dengan kau dan berharap dapat jalan2 tempat kau kalo ade pluang.haha

    ReplyDelete
  6. makassar ajar erti hidup..
    ssah nk jumpa kat mlaysia..hihi

    ReplyDelete