14 Apr 2010

love is in the air. spread it.......................

salam

bercerita tentang cinta memang tiada habisnya.dari dulu sampai kiamat pasti akan tetap saja cinta menjadi topik yang tidak pernah dikesampingkan.tapi bagi aku kebanyakan dari kita tidak tau apa maksud cinta yang sebenar.bagi kebanyakan dari kita mungkin cinta itu hanya bersifat zahir sahaja.apa yang diluahkan dan apa yang diterima itulah cinta.yang penting adalah perasaan terjaga dan enak dengan adanya cinta itu.dibelai dan dimanja itu juga bahaian dari cinta. itu kata mereka tentang cinta. tapi benarkah itu hakikat cinta? tidak sama sekali. hakikat cinta adalah cinta walaupun kepada sesiapa saja yang kau cintai, dan hujung2nya pasti akan kembali kepada yang ESA. cinta yang berlandaskan kepada keredhaanNYA. dan yang membawa kau dan dia serta mereka ke syurga.itu hakikat cinta. bukan sekadar zahir sahaja, tetapi batin juga. tidak salah kau menzahirkan cintamu kepada si dia sebagai tanda kau cinta kepada dia.tapi itu saja tidak cukup.apa yang kau zahirkan itu cuma bersifat sementara, tidak bisa membantu si dia masuk ke syurga dengan cara begitu. zahirkanlah cintamu secara batin juga. dengan cara apa? dengan sentiasa kau memelihara dia dari perbuatan yang melanggar syariatNYA. juga tidak dilupa kau senantiasa mendoakan kesejahteraannya didunia dan diakhirat sana. itulah cinta yang boleh membawa kau dan dia serta mereka kesyurga.jadi sebagai pengakhiran ingin aku mengingatkan kau supaya membetulkan kembali pemahamanmu tentang cinta.jangan kerna cinta badan binasa.kerna cinta dunia tidak akan kemana.cinta akhirat menjamin bahagia.itu saja dari aku untuk kau semua.

p/s - sekarang ni cinta aku adalah pada ALLAH, rasul, mak, baba, acip, nenek, makcik2, sedara2, dan mereka yang menyayangi aku.si dia masih belum ada. tinggal menunggu saja.xkan kemana. INSYAALLAH selagi hayat dikandung bara selagi itu tidak akan aku putuskan doa terhadap orang2 yang aku cinta.

6 comments:

  1. bertuahnya siapa yg bakal jd 'si dia' the dr =)

    ReplyDelete
  2. xde maknanya cik E oi.haha

    ReplyDelete
  3. xde ape2.maksudnya xde bertuah mana pun.haha.saya yang bertuah adela.

    ReplyDelete
  4. Ooowwhh!! maknanye mcm dah ada la tu.. tapi x declare lagi, ye? huhuhu

    ReplyDelete
  5. haha ape2 la labu, eh silap.ape2la E.huhu

    ReplyDelete