25 Apr 2010

gangster pun masuk islam, kau yang islam nak masuk ape?

salam

dulu aku selalu berangan nak jadi gangster, nak ada pistol dan kalau ada orang nak carik pasal dengan aku, aku cuma tinggal kumpulkan budak2 dan ajar balik orang tu.selalu berangan nak jadi otai besar.tapi bila aku tengok dekat sekeliling aku, dekat dunia ni dimana orang lain yang penah jadi gangster, penah jadi mafia, penah bunuh orang, penah terlibat dalam gang war, mereka berpusu2 masuk islam dan tinggalkan dunia lama mereka, membuatkan aku tersentak balik.apsal la bodo sangat kepala hotak aku ni.orang lain berpusu2 nak kejar kenikmatan dalam islam, sanggup tinggalkan dunia gangsterism, tinggalkan harta, kuasa dan macam2 lagi kerana nak kan nikmat islam. aku yang sudah berada dalam islam ni boleh la plak nak tinggalkan nikmat islam semata2 nak jadik macam mereka dulu2? semata2 nak jadik gangster? ape punya bodo la pemikiran aku. mungkin kita xsedar yang kiamat dah dekat dan kita buat2 xtau je.kita sibuk kejar dunia sampai akhirat kita jadik sayup2 saja.sibuk nak carik duit lebihla,nak beli kereta la, nak travel la, nak ikut perkembangan fesyenla, nak up to date la, sampai agama tu jadi cam rutin sahaja.macam benda yang kau buat sehari2 seperti makan.bila waktu solat, kita solat, pastu habis solat kita lupa balik dan sibuk dengan dunia kembali.

mungkin kita xsedar bahawa menjadi muslim sebenarnya kita telah menjadi sebagian dari pertubuhan yang sangat kuat iaitu the muslim brotherhood.kita xsedar sebenarnya kita ada backup dari satu dunia.tengok sajalah di palestin tu.pejuang2 islam dari satu dunia berpusu2 kesana semata2 nak bantu orang islam. di poso juga. pejuang2 islam berkampung diposo sewaktu terjadi konflik disana. aku xsedar dengan menjadi muslim aku sebenarnya sudah sangat kuat dan banyak link.the link of iman.kuat sebenarnya pertubuhan kita ni.sampai amerika pun xhabis fikir camne nak kasi lemah orang islam.being a muslim sahaja sebenarnya sudah menjadikan aku seorang yang kuat.sebab islam mengajarkan supaya tidak takut kepada siapa dan apa pun kecuali kepada ALLAH.

aku menasihati diri aku dan pembaca supaya kembalilah kepada islam sebab waktu dah nak berakhir dah.dalam ape yang kau buat letakkanlah islam padanya dan mudah2an kau dan aku selamat didunia dan akhirat.amin

p/s - akhir2 ni hidup makin bertambah pathetic.harap2 ada jalan keluar.amin

6 comments:

  1. hehehehe..so cute the way u think bro!

    ReplyDelete
  2. haha itu macam pun bleh cute ka? ape2 pun trima kasih sudah melawat blog yang merapu ni.

    ReplyDelete
  3. mudah-mudahan kita selamat di dunia dan di akhirat...

    sy takut.. selalu terpikir pasal kiamat. baru2 ni ada tsunami kecil lagi kat gurney, earthquake kat indon lagi kan? rasa trammer sampai ke penang ni. masa tu tgh dalam sujud solat subuh. sy x rasa apa2. rummate yg berdiri masa tu terhuyung-hayang.

    terpikir masa tu. kalau tiba2 gempa betul2 tjadik kat penang ni, x de tempat dah nak lari. mungkin 1 pulau ni akan tenggelam........

    macam awak ckplah... dah makin dekat.............

    tapi, cam ramai orang x sedar aje.....

    ReplyDelete
  4. E - btol3.kiamat semakin dekat.

    ReplyDelete
  5. Muslim links of Iman, Muslim brotherhood. Semua cuba dibatalkan dengan assabiyah kenegaraan. Kau belajar agama banyak2 lagi pis. Balik jadi doktor dengan ustaz. InsyaAllah keluarga kita sama-sama tolong mengingatkan each other.

    ReplyDelete
  6. isnyaALLAH kita sama2 slow2.skang ni ape pun xtau lagi ye tak.kalo ko sempat join la comunity muslim kat uk sana.aku tgk mulim kat sana lebih cenderung nak blaja islam daripada kita yang dok kat negara islam ni.even bekas gangster pun banyak yang dah jadi pendakwah.kalo ko dapat join diorang mesti best.

    ReplyDelete