28 Mar 2010

wa hensem la kau ni....

salam.

kali ni aku nak buat entry bodo2 yang kau orang tak yah baca pun xpe. aku selalu wonder ape yang orang2 fikirkan bila tengok diri sendiri kat cermin? lebih2 lagi orang perempuan, kalo jalan2 pastu tetiba ada cermin mesti nak tgk cermin punya. laki pun banyak gak camtu lebih2 lagi yang jenis bajet.xleh la ade cermin sket, mesti nak tgk diri dah rapi ke tak. mungkin antara benda2 yang difikirkan bila tgk cermin antara contoh2nya camni kot :
"cantik gak aku ni ek"
"tudung aku dah ok dah ni"
" smart gak aku buat rambut camni"
" nak kena tambah makeup lagi, kurang tebal"
" aduh jerawat tambah lagi"
"macho btol aku arini"
" cantik gak aku pakai baju ni yerk"
" lansing gak aku ni"
dan macam lagila kot.yang diatas contoh je mungkin xde pun orang fikir camtu. mungkin reaksi spontan untuk melihat diri apabila bertemu dengan cermin timbul kerana lumrah manusia yang suka dengan keindahan dan kecantikan kot.masing2 ingin tampil prima. itu sifat semula jadi manusia. bagi aku xde apa yang salah dengan benda tu. tak mengganggu orang lain pun. mungkin kalo orang yang rasa terganggu tu sebab dia jeles kot.haha. aku pun tak tau. tapi janganla bajet sangat. obses sangat dengan diri sendiri. aku penah jumpa dengan orang camni. dia rasa dia orang yang cantik. xde masalah. tapi kekadang perbuatan dia terlalu berlebihan. asal ada cermin je dia mesti tgk diri dia dan merapi2kan tudungla, senyum depan cerminla dan macam2 lagi. bajet sangat tu. walaupun tak mengganggu orang tapi sedikit annoying gak rasanya.haha

okla sampai sini saja entri bodoh ni.dan kalo korang tanya apa yang aku fikirkan kalo aku lihat cermin? aku akan menjawab " wah ada potensi ni, boleh improve lagi ni." haha.itu saja dari aku

4 comments:

  1. huhu nice One the dr!
    sindiran kpd mereka yg bajet cun n machO..
    tengOk cermin bil perlu je la kan..
    actly, Org yg salu sgt tgOk cermin ni,
    diOrang ni Org yg x yakin pada diri sendiri.
    yakinlah pd diri sendiri..
    kurangkan la tgOk cermin.

    ReplyDelete
  2. yakin ngn diri sendiri.u are totally right.huhu thanks E.

    ReplyDelete