9 May 2010

khas buat mak yang paling apis sayang..........


ibu...
kau yang telah melahirkanku,
membesarkanku,
mendidikku,
memberiku segalanya,
kau juga yang buat hidupku bermakna,

ibu...
kau ibarat matahari, yang menyinari siangku,
kau juga ibarat bulan dan bintang, yang menerangi malamku,
tanpamu, hilanglah arahku ini,
kerana kegelapan,
pastiku tercari2 dan terkapai2,
kerana tiada pedoman dan cahaya yang menerangi,

ibu...
setelah ALLAH, RASULULLAH, maka kaulah yang palingku sayang,
tiada apa atau siapapun yang bisaku letakkan ditempat itu,
hanya kaulah yang satu,
kerana kau ibuku,

ibu...
maafkan aku ibu,
kerana sepanjang hidupku aku terus membuatmu terluka,
sering membuatmu kecewa,sering juga menyakiti hatimu,
maafkanku ibu,
tiada niatku untuk membuatmu begitu,
cuma kebodohan dan kekhilafanku saja yang membuatku jadi begitu,
mudah2an nantinya aku bisa membayar semua perbuatanku itu,

ibu...
kini aku telah berumur 24 tahun,
dan selama itulah juga kau telah mengorbankan waktumu dan hidupmu,
hanya untukku,
tiada istirahat bagimu,
selagi denyut nadimu dan nafasmu berjalan,
selagi itulah kau terus berkorban untukku,
dan aku tahu,
aku tidak akan pernah bisa membalas segala jasamu itu,
biar kuberi padamu dunia dan isinya,
tidak pernah bisa menggantikan pengorbananmu padaku

ibu...
hanya satu kata saja yang bisa membalas pengorbananmu,
SYURGA,
hanya itulah sahaja yang bisa engkau terima,
tiada lain yang sebanding itu untukmu,
cuma itu,
dan sebagai anakmu,
aku berjanji akan membawamu kesitu ibu,
tidak akan pernah berhenti aku mendoakanmu,
dan setiap perbuatan baikku, setiap ibadahku, setiap amalku,
itu semua adalah kerana kau yang mendidik ku sewaktu dulu,
maka setiap itulah ganjarannya engkau dapatkan ibu,
semoga tidak pernah putus2 pahalamu kerana pengorbanan dan didikanmu padaku,

ibu,
selamat hari lahir dan hari ibu ku ucapkan padamu,
aku hanya bisa mendoakan,
semoga setiap detik dan waktu yang berlalu,
setiap itulah kau diberi kesihatan, keberkatan umur, kebahagiaan,
diberikan pahala yang tidak putus2,
diberikan anak2 yang soleh, yang sering mendoakanmu, membahagiakanmu sekarang dan dihari tua nanti,
dan yang paling penting,
semoga ALLAH memberimu ganjaran syurga,
syurga yang disiapkan untuk ibu2 mithali,
AMIN YA RABBAL ALAMIN.............

3 comments: