10 Aug 2010

ahlan wasahlan ya bazar ramadhan......

salam kepada semua

dikesempatan entri ini aku ingin mengucapkan selamat berpuasa kepada seluruh umat islam xkira dimana kau berada. semoga taun ni puasa kita lebih baik lagi dari taun2 sebelumnya. maklumlah banyak dugaan datang ketika berpuasa. setan sudah kena rantai tapi nafsu plak take over.

kepada kau orang yang duduk kat msia selamat menikmati bazar ramadhan yang bagi aku paling best kat dunia.xde bazar ramadhan yang sehebat dan se best kat msia. apalagi kalo compare dengan bazar kat tempat aku blaja ni.alahai malu aku nak cerita pasal bazar kat sini.pelik nak mampos.dari hujung ke hujung jual benda yang sama. ais buah, kuih2, ngn lauk pauk. semua plak tu.xde variasi dan kreativiti lansung.bikin muak lagi adela.

dikesempatan ni aku nak ucapkan selamat beribadat kepada semua.ni lah bulannye untuk golongan2 yang iman seciput cam kita2 ni nak beribadat.kalo bulan lain macam2 alasan.sibukla, malasla, ade hal la, pahala xdouble cam bulan ramadhanla dan macam2 lagi.apatah lagi ada lailatul qadar.antara ibadat2 untuk golongan bawahan cam kita2 ni seperti baca quran daily, zikir sesikit, dan mungkin jugak bleh buat solat2 sunat malam. buat yang simple2 pun dah cara dah.cam solat tahajud, hajat, syukur dan sebagainya. kalo nak up lagi buat sunat tasbih. lame sketla tapi xde la lama sangat.kalo aku, sebab aku pemalas nak mampos, biasa sunat tasbih ni dalam setaun adela sekali dua je aku buat.tu pun baik ade ramadhan.btol2 pemalas la. oh ada satu lagi yang senang gak nak buat. sedekah. bulan puasa ni ringan2kanlah tangan tu nak bagi sedekah kat orang yang memerlukan.

dan sebagai penutup aku bagi pantun 4 kerat kat kau orang.kalo berani jawabla

israel sial israel laknat,
israel babi pegi la mati,
banyakkan amal banyak ibadat,
agar tak rugi dikemudian hari.

sekian dulu.terima kasih.

4 comments:

  1. memang pantun orang melaka. hahahaha. selamat berpuasa pis. meh aku jawab,

    Pengubat rindu penawar hati,
    bulan ramadhan datang kembali,
    Solatlah terawih setiap hari,
    Ramadhan akan datang mungkin tak dikunjungi.

    ReplyDelete
  2. haha cara2....
    dah namanya orang melaka kalo berpantun tu memang dalam darah.dondang sayang le katakan.hahaha

    ReplyDelete
  3. budak cina naik basikal,
    selamat menyambut ramadhan.

    ReplyDelete
  4. haha lu punya pantun xbleh belah ar simpit.selamat menyambut ramadhan gak bro

    ReplyDelete