25 Aug 2010

sembang2 dibulan ramadhan bersama setan.

bulan2 ramadhan ni aku peratikan ada dua persamaan antara setengah manusia dan setan.nak tau ape? jom tengok perbicaraan kat bawah ni.

situasi satu (disuatu kawasan tempat setan2 dibelenggu)....

setan 1 : woi setan, dah brape hari kita kena belenggu ni? dah plak tu kena siksa kaw2 punya ni xtahan la aku. sampai bila ni setan? bila nak raya ni? xsabar aku nak tunggu raya la.

setan 2 : betol la. dah sakit2 badan aku kena sebat, kena belenggu, kena siksa ni.cepat2la hari raya. boleh kita bebas



situasi dua (si suatu kawasan di kl)....

mamat 1 : wei mat, agak2 lagi brape hari kita raya? dah tak saba siot aku nak raya.dah 6 taun aku asik raya kat rusia je. tu yang gian tu nak beraya kat msia ni.lepas ni plak aku dah nak stat keja plak tu.pergh cara siot.cepat2 la raya.xsaba ni.

mamat 2 : aku pun sama gak doh. kalo bleh besok pun aku nak sambut raya.bertaun2 aku sambut raya kat jepon xbest seh.sejuk doh. tu yang rambut aku bertukar warna tu. taun ni best bleh raya kat msia.cepat2 la raya ni.


daripada dua situasi diatas, nampak tak persamaan yang ada? jadi moral dari cerita diatas adalah jangan terlalu fikir nak beraya je. ramadhan banyak giler advantages yang datang.rugi kalau kau nak ia cepat berlalu. nanti sama dengan setan. sekian.

p/s - 1)cerita diatas adalah rekaan semata2, tiada kaitan dengan hidup atau yang telah meninggal dunia.kalau sama, mungkin tak sengaja. ampun maaf dipinta.sekian dulu dari saya
2)bila nak raya ni? dah tak sabar seh.hahaha

2 comments:

  1. hehehe...menarik...xpernah terfikir pun selama nie...=D

    ReplyDelete
  2. just for fun n remind je ni.huhu

    ReplyDelete